شاهد| صديق "كهربا" يعلن إنتقاله للأهلي..ورد فعل مثير لـ"طارق حامد"!

الأربعاء 11/ديسمبر/2019 - 12:17 ص
كتب: محمد حسن
وان ثري| بوابة الرياضة المصرية
أعلن الصديق المقرب للدولي المصري محمود عبد المنعم كهربا، لاعب خط وسط نادي آفيش البرتغالي، إنتقال اللاعب رسميًا للنادي الأهلي.

وقال صديق كهربا الذي يدعى حسن لوسكا عبر حسابه عبر إنستجرام، على صورة لهما:"بعد انتظار طويل جدًا أخويا الجدع ابن الأصول صاحب صاحبه رسميًا أهلاوي، عانيت كتير واستحملت كتير واتنازلت عن كتير وكتير عشان ترجع بيتك وربنا فرحك وفرحنا برجوعك من جديد يا ياخويا ومحدش عارف انت عملت ايه عشان الخطوه دي ربنا لوحده يعلم انت ضحيت قد ايه عشان ترجع بيتك بس لاسف محدش يعرف الكلام ده غير اللي منك ⁦، الأهلي وفا بوعده معاك وانت وفيت بوعدك مع الأهلي واللي فات اتقفل خلاص واللي جاي مجهود وتركيز وتدريب عشان ترجع بطولة افريقيا للتتش من جديد زي موعدتني".

وحاز المنشور على إعجاب العديد من نجوم الأهلي بالإضافة الى طارق حامد نجم خط وسط الزمالك.

الجدير بالذكر أن كهربا انتقل إلى أفيس البرتغالي خلال فترة الانتقالات الصيفية الماضية، قبل أن يقرر الرحيل عنه عن طريق فسخ التعاقد.

وكان الأهلى قد حقق الفوز على الهلال السودانى بهدفين مقابل هدف في الجولة الثانية، وحصد الفريق أول ثلاث نقاط في منافسات المجموعة الثانية التي تضم إلى جانبه كلا من النجم الساحلى وبلاتينيوم بطل زيمبابوى والهلال السودانى.