تعليق مثير لسامي قمصان على رحيل موسيماني وفوز الأهلي على ايسترن كومباني

الأربعاء 15/يونيو/2022 - 11:42 م
كتب: إبراهيم الخطيب
سامي قمصان
سامي قمصان
علق سامي قمصان المدير الفني للفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي على فوز الفريق أمام نادي ايسترن كومباني.

وقال سامي قمصان في تصريحات عقب المباراة: "أتوجه بالشكر الي بيتسو موسيماني على الفترة اللي قضاها معانا اتعلمت منه كتير جدا".

واضاف: "بشكر اللاعبين على الفوز كان في نوع من الاستعجال في بداية المباراة ولكن الحمد لله قدرنا نسيطر على الكرة ونقدم أداء كويس ومكاسب المباراة كتير جدا سواء على مستوى النتيجة وايضا عودة لاعبين لمستواها وعودة لاعبين من إصابات زي بدر بانون ومحمد محمود".

وأشار: "عودة اللاعبين الدوليين سوف يمنح قوة للفريق وباذن الله نقدر نرجع الدوري تاني للأهلي"

وتابع:" خلينا نتفق أن اسم النادي الأهلي إسم كبير واننا نقدم أداء كويس ونكسب ده طبيعي الأهلي دايما هو البطل".

واستطرد:" موسيماني حقق نتايج كبيرة وعمل أداء كويس ولعبنا كورة حلوة وكسبنا الزمالك خمسة وكسبنا الإسماعيلي سكور بنفس اللعيبة اللي في الملعب النهارده".

واكمل:" حاليًا بفكر بطريقتي وبشغلي وبنحاول نرجع اللاعبين من الإصابات ونرجع بيهم لمستواهم المعهود".

وأوضح: "الجمهور مستني أداء ونتائج وبطولات لأن جمهور الأهلي مختلف ".

واضاف:" مجرد أنك تكون مدير فني للنادي الأهلي حتى لو مباراة واحدة ده شرف كبير جدًا جدًا وأتمنى تتويجنا باللقب سواء انا موجود أو لا".

وأشار:" طول ما اللعيب بيحاول لازم نقف جمبه والتوفيق هيجي هيجي ".

وتابع:" محمد شريف الموسم الماضي كان هداف الدوري وحسام حسن مع سموحه كان هداف وبيرسي تاو لاعب جيد ويجيد التهديف وكذلك صلاح محسن".

واكمل:" مهم جدًا تحط طريقة اللعب على أساس منافسك والنهارده لعبنا بطريقة مناسبة وقدرنا نلعب على نقاط الضعف لفريق أيسترن كومباني المحترم وممكن الماتش الجاي نغير طريقتنا تمامًا عن مباراة اليوم".

واختتم:" كابتن الخطيب بشكره جدًا على ثقته فيا وبشكر مجلس الإدارة وباذن الله أقدر أعمل المطلوب مني حتى لو ليوم واحد.. مش حاجة جديدة من كابتن الخطيب أو النادي الأهلي أنه يثق في ولاده وبشكرهم جدًا على الدعم اللي شوفته اليومين اللي فاتوا.. بشكر جمهور الأهلي جدًا على ثقته ودعمه ليا وبإذن الله نكون عند حسن ظنهم".